جاروبرقی-صنعتی-ایرانی- آنا

بهترین جارو برقی صنعتی ایرانی

این مقاله توسط کارشناس تجهیزات نظافت صنعتی نوشته شده است بنابر این اگر خواهان بهترین جارو برقی صنعتی جهت نظافت محیط مورد نظر خود هستید لطفا این مقاله رو تا انتها مطالعه بفرمایید مدت مطالعه این مقاله 5 دقیقه میباشد . در این مقاله سعی داریم راهنمایی برای خرید یک جاروبرقی صنعتی خوب ارائه دهیم . آیا جاروی صنعتی ایرانی بخریم یا خارجی ؟ بهترین مارک جاروبرقی صنعتی ایرانی کدام است ؟ بهترین مدل و نوع جاروبرقی صنعتی آب و خاک کدام است ؟ در ابتدا توضیح مختصری میدهیم که جاروبرقی صنعتی تجاری چیست و در چه اماکنی کاربرد دارد ؟

جاروبرقی صنعتی چیست ؟

بهترین  جارو برقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی نوع پرقدرتی از جاروبرقی ها می باشد که برای جمع آوری حجم بالای زباله ها و آلودگی های تر و خشک طراحی و تولید شده اند . به طبع میزان آلودگی و حجم زباله مکان های مختلف صنعتی و تجاری متفاوت می باشد به همین علت جارو های صنعتی در ابعاد مختلف با قابلیت های مختلف تولید و عرضه میشوند .در اصل شاخصه بارز و تفاوت اصلی جاروبرقی های صنعتی با نوع خانگی در قدرت مکش بالا ، مخزن زباله بزرگتر  قابلیت جمع آوری زباله تر و خشک  میباشد.

جاروبرقی های صنعتی برای کارهای سنگین و مداوم در محیط های صنعتی، تجاری و تولیدی طراحی شده اند. انتخاب بهترین جارو برقی صنعتی مناسب با نیازهای شما می تواند به شما در تمیز کردن موثر و کارآمد محیط کارتان کمک کند.

.

نکات مهم در انتخاب بهترین جارو برقی صنعتی

1- نشان استاندارد ملی ایران

نشان ملی استاندارد ایراناولین معیار برای تشخیص اصالت و کیفیت جاروبرقی صنعتی دارا بودن نشان استاندارد ملی آن کالا میباشد . با توجه به اینکه جاروبرقی های صنعتی در محیط های پر خطر مورد استفاده قرار میگیرند و همچنین قابلیت جمع آوری آب و مایعات را دارا میباشند ، طبق دستور اداره استاندارد ملی ، داشتن نشان استاندارد ملی برای جاروبرقی های صنعتی اجباری  و الزامی میباشد . بنابراین خرید جاروبرقی صنعتی فاقد استاندارد و احیانا اتفاق افتادن سوانح ناشی از آن منجر به ضررهای هنگفتی برای مالک و استفاده کننده از دستگاه میگردد .

نشان استاندارد ملی معیار بسیار خوبی برای اطمینان از کیفیت محصول میباشد .  زیرا اخذ نشان ملی استاندارد منوط به شرایط سخت گیرانه از جمله تاسیس آزمایشگاه کنترل کیفی در کارخانه ، استخدام مدیر کیفی دارای صلاحیت میباشد که از عهده هر شرکتی خارج است و معمولا سازندگان بهترین برند جاروبرقی صنعتی از این عهده برمی آیند .

جهت استعلام اعتبار نشان استاندارد شماره های پروانه استاندارد جاروبرقی صنعتی را در وبسایت سازمان استاندارد ملی (ورود به صفحه استعلام سازمان استاندارد ملی )  چک بفرمایید.   شماره پروانه استاندارد جاروبرقی صنعتی آنا : 6225870906

2- موتور مکنده بهترین جارو برقی صنعتی :

بهترین-موتور-برای-جاروبرقی-صنعتیقلب تپنده یک جاروبرقی موتور آن می باشد ، هرچه کیفیت و مکش موتور جاروبرقی صنعتی بیشتر باشد به طبع کارایی و همچنین عمر دستگاه طولانی تر می شود . بهترین برند الکتروموتور دنیا که در اکثر جارو های اروپایی و برخی جاروبرقی های صنعتی ایرانی نیز استفاده میشود الکتروموتور Domel اسلوونی (معروف به الکتروموتور AEG ) میباشد . شرکت آنا از الکتروموتور های Domel اسلوونی در دستگاه های خود  سری Pro استفاده میشوند و این شرکت عضو باشگاه مشتریان قدیمی شرکت دمل اسلوونی محسوب میشود . استفاده از الکترو موتور DOMEL به همراه استفاده از کالسکه فلزی و برد اتوماتیک در کنار هم جاروبرقی صنعتی آنا را به بهترین جارو برقی صنعتی در بین جاروبرقی صنعتی ایرانی و خارجی تبدیل کرده است .

قدرت مکش:

  • جاروبرقی صنعتی باید قدرت مکش کافی برای جمع آوری انواع زباله ها، از جمله خاک، گرد و غبار، خرده ریز، مایعات و آشغال ها را داشته باشد.
  • قدرت مکش را بر حسب کیلو پاسکال (kPa) یا وات (W) اندازه گیری می کنند. به طور کلی، جاروبرقی های صنعتی با قدرت مکش 20 kPa یا بیشتر برای اکثر کاربردها مناسب هستند.

3- قابلیت جمع آوری مایعات:

جاروبرقی صنعتی آب و خاک

  • جاروبرقی های صنعتی قابلیت جمع آوری آب و مایعات را دارند که می تواند برای تمیز کردن سطوح مرطوب یا خیس مفید باشد.
  • جاروبرقی های صنعتی که قابلیت جمع آوری مایعات دارند، باید دارای مخزن آب بندی شده و الکتروموتور های ویژه  برای مایعات باشند.
  • بهترین مارک جاروبرقی صنعتی تا مدل های میان رده معمولا قابلیت جمع آوری آب را دارند ولی متاسفانه در برخی برند ها صرفا مخزن توسط سازنده آببندی میشود و الکتروموتور مخصوص آب و خاک روی دستگاه قرار نمیگیرد.

4-  فیلتر جاروبرقی صنعتی  :

  فیلتر یک جاروبرقی صنعتی نقش مهمی در عمر و کارایی آن دارد بدین صورت که اگر جنس فیلتر جاروبرقی ضعیف باشد مطمئنا در هنگام استفاده با عبور گرد و غبار از آن باعث خرابی موتور در کوتاه مدت می شود.

در بهترین جاروبرقی صنعتی ایرانی فلیتر تعبیه شده از جنس پارچه نبافته (نمد) قابل شستشو می باشد و این نوع فیلترها مانع از عبور گردوغبار به داخل جاروبرقی و آسیب رسیدن به موتور می شود . همچنین  این جاروها قابلیت نصب فیلتر های حرفه ای مانند فیلتر هپا ، کارتریجی ، پاکتی و کیسه ای را دارد.

5- مخزن جاروبرقی صنعتی :

جاروبرقی صنعتی چون توانایی جمع آوری همزمان زباله های جامد و مایع را دارند لذا جنس بدنه باید به نوعی باشد که مانع از نشت مایعات و حتی زنگ زدگی آن شود. به همین دلیل در بهترین جارو برقی صنعتی مخزن از جنس استیل ضد زنگ ساخته میشود  . در جاروبرقی صنعتی حتما باید آب بندی مخزن توسط سیستم درزجوش جوشکاری شده باشد تا در بلند مدت آب بندی آن از بین نرود .

  • جاروبرقی صنعتی باید مخزن بزرگی داشته باشد تا بتواند حجم زیادی از زباله ها را بدون نیاز به تخلیه مکرر جمع آوری کند.
  • ظرفیت مخزن را بر حسب لیتر (L) اندازه گیری می کنند.
  • جاروبرقی های صنعتی با مخزن 50 لیتر یا بیشتر برای استفاده های عمومی مناسب هستند.

6- کالسکه جاروبرقی های صنعتی :

بهترین کالسکه و کریر جاروبرقی صنعتی

کالسکه محلی برای قرار گرفتن جاروبرقی روی آن می باشد که از جنس فلز یا پلاستیک فشرده ساخته میشود . کالسکه فلزی دارای مقاومت بیشتری به نسبت کالسکه های پلاستیکی میباشد . در برترین جاروبرقی صنعتی ایرانی از کالسکه و کریر فلزی بجای پلاستیکی استفاده میشود تا دوام و عمر زیادی داشته باشد و در مقابل ضربه آسیب نبیند.

7- خدمات پس از فروش و گارانتی :

واحد خدمات پس از فروش شرکت آذر جارو

خدمات پس از فروش یکی دیگر از مهمترین مسایلی است که در هنگام خرید بهترین جاروبرقی صنعتی باید به آن توجه ویژه ای داشت . خدمات پس از فروش وجه تمایز برند خوب از محصولات متفرقه میباشد زیرا پس از خرید کالا و هنگام نیاز به خدمات پس از فروش و قطعات برند های معتبر جوابگوی نیاز مشتری خواهند بود . شرکت آنا طی 30 سال سابقه تولید بیش از 80 نماینده خدمات پس از فروش در سرتاسر کشور  دارد .

مشاهده لیست نمایندگاه خدمات پس از فروش آنا

8- قابلیت های جانبی بهترین جارو برقی صنعتی

جاروبرقی های صنعتی از نظر قابلیت های جانبی نیز با همدیگر تفاوتهایی دارند و این عوامل تعیین کننده بهترین برند جاروبرقی صنعتی میباشد مانند :

  • قابلیت نصب برد اتوماتیک 
  • قابلیت نصب فیلترهای مختلف
  •  امکان نصب اسکوییچی
  • کالسکه حمل تمام فلزی

9- لوازم جانبی:

  • جاروبرقی های صنعتی معمولاً با طیف گسترده ای از لوازم جانبی همراه هستند که می تواند برای تمیز کردن انواع مختلف سطوح و سطوح مفید باشد.
  • برخی از لوازم جانبی رایج جاروبرقی های صنعتی عبارتند از: برس های مختلف، لوله های خرطومی، نازل ها و فیلترها.

علاوه بر این ویژگی ها، جاروبرقی های صنعتی باید بادوام و ایمن باشند جاروبرقی های صنعتی باید بتوانند در شرایط سخت کار کنند و نباید برای کاربر خطری ایجاد کنند.

  •  

سوالات متداول جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی ایرانی بهتر است یا جاروبرقی صنعتی خارجی؟

 دلایل بسیار زیادی وجود دارد که حتما خرید جاروبرقی صنعتی ایرانی خیلی بهتر از خرید جاروبرقی صنعتی خارجی است که در پایین به آنها اشاره میکنیم 

 کیفیت بسیار بالا : جاروبرقی های صنعتی تولید شده توسط تولید کنندگان با سابقه و قدیمی ایرانی ( نه مونتاژ کاران زیر زمینی ) دارای کیفیت بسیار بالا و در حد جاروبرقی های اروپایی میباشد . تولید کنندگان داخلی طی سال های اخیر با روی آوردن به صنعت روز دنیا توانسته اند جاروبرقی هایی تولید کنند که از لحاظ کارایی و استحکام مشابه و حتی بهتر از نمونه های خارجی باشند

به همین دلیل جاروبرقی های ایرانی توانایی رقابت با جاروبرقی های خارجی را دارند. همچنین به مرور زمان و با کسب تجربه توسط این شرکت ها ،جاروبرقی های صنعتی تولیدی کاملا بومی سازی شده با نیاز های مشتریان ایرانی میباشد و بهترین انتخاب برای مشتریان عزیز میباشد . ( کالسکه حمل فلزی – برد استراحت دهی اتوماتیک – استفاده از موتور های AEG کشور اسلوونی از مزایای جاروهای ایرانی نسبت به خارجی میباشند )

قیمت بسیار پایین تر و مناسبتر : جاروبرقی صنعتی ایرانی در یک مدل و امکانات یکسان و در یک سطح کیفی در مقایسه با نمونه وارداتی ، دارای قیمت بسیار پایین تر میباشند و در برخی موارد تا کمتر از نصف قیمت جاروبرقی وارداتی میباشد .

خدمات پس از فروش و گارانتی : شرکت های معتبر تولید کننده داخلی دارای سابقه طولانی مدت ارایه خدمات پس از فروش میباشند . این در حالی است که دستگاه های وارداتی معمولا مدت زمان محدود و در تعداد مشخص تولید میشوند و وارد میشوند و از خدمات پس از فروش خوبی برخوردار نمیباشند و بعد از مدتی کوچکترین قطعات معیوب را هم برای تعویض و تعمیر پیدا نمیکنید .

جاروبرقی صنعتی ایرانی یا جاروبرقی صنعتی خارجی

قویترین مدل جارو برقی صنعتی آنا کدام است ؟

جاروبرقی های صنعتی کالسکه فلزی آنا با موتور دمل اسلوونی بهترین مدل های جاروبرقی صنعتی تولید شده توسط این برند هستند . قوی ترین مدل های جاروبرقی صنعتی آنا به شرح ذیل میباشند

جاروهای صنعتی با پسوند اکونومی (eco) چه تفاوتی با مدل های حرفه ای (pro) دارند؟

جاروبرقی های صنعتی آنا در دو سری مختلف تولید میشوده تفاوت جاروهای صنعتی اکونومی آنا با دیگر مدل ها در الکتروموتور استفاده شده در آن میباشد که بر روی پلاک سریال هر جارو نوع آن درج شده است . 

  • سری پروفشنال (PRO) : موتورهای استفاده شده در جاروی صنعتی سری PRO از موتورهای استفاده شده موتور AEG تولید شرکت دمل اسلوانی که جزء بهترین جارو برقی صنعتی میباشند
  • سری اکونومی (eco) : موتور استفاده شده در جاروهای سری eco از  موتورهای Amitic چین در آنها استفاده شده است .
موتور Domel اسلوونی

آیا داشتن پروانه کاربرد علامت استاندارد برای جاروی صنعتی اجباری است ؟

 از مرداد ۱۳۹۰ جاروبرقی و وسایل تمیز کننده با سیستم مکش آب در فهرست کالاهای مشمول استاندارد اجباری قرار گرفت و طبق ماده ۹ قوانین و مقررات سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران ، تولید ، توزیع و فروش آن بدون علامت استاندارد ممنوع است .

جاروبرقی های صنعتی آنا دارای نشان استاندارد ملی ایران بوده و در بین اهالی فن بهترین جارو برقی صنعتی در ایران لقب گرفته است .

جهت استعلام اعتبار نشان استاندارد شماره های پروانه استاندارد جاروبرقی صنعتی را در وبسایت سازمان استاندارد ملی (ورود به صفحه استعلام سازمان استاندارد ملی )  چک بفرمایید.   شماره پروانه استاندارد جاروبرقی صنعتی آنا : 6225870906

 

استاندارد جاروبرقی صنعتی

آیا الکتروموتورهای جاروی صنعتی آنا واقعا ساخت کارخانه AEG آلمان است ؟

کارخانجات DOMEL بزرگترین تولید کننده الکتروموتور جاروبرقی در کشور اسلوونی قرار دارد که در سال۱۹۴۶ راه اندازی شده است.این کارخانه در سال ۱۹۶۲ خط تولید موتور خود را با نام ISKRA ادامه داد. و در نهایت در سال ۱۹۷۴ بهترین موتور جاروبرقی از نظر بازدهی را تولید کرد.این موفقیت برای این کارخانه جوازی برای ورود به بازار و صنعت آلمان شد و خط های تولید جاروبرقی در آلمان را تسخیر کرد.

همچنین عمده تولیدات این کارخانه را شرکت AEG سفارش داده و ارتباط این دو کارخانه مستحکم شد.و در نهایت در سال ۱۹۹۲ به DOMEL تغییر نام داد.در زیر تعدادی از برند های مشهور لوازم خانگی که از این موتور ها استفاده می‌کنند نام برده می‌شوند: آاگ آلمان – کارشر آلمان – الکترولوکس انگلستان – نیلفیکس دانمارک – فیلیپس هلند-رونتا فرانسه -تنانت آمریکا چون در بیشتر جاروبرقی های آاگ موتور دومل بکار برده شده ، این موتور ها در ایران به موتور آاگ معروف شده اند.

جاروبرقی های صنعتی آنا سری PRO دارای موتور AEG و جزء برترین جارو برقی صنعتی در بین جاروهای ایرانی و خارجی میباشند .

ISO
DSC 1058 1
DJI 0163 HDR

فیلتر جاروبرقی صنعتی آنا

فیلتر جاروبرقی صنعتی نقش جداسازی خاک و زباله از مواد مکیده شده را دارد و زباله و آب باهم داخل مخزن ریخته می‌شوند. فیلتر جاروبرقی صنعتی یکی از مهم ترین اجزای این دستگاه است که وظیفه دارد گرد و غبار، آلاینده ها و ذرات ریز را از هوای ورودی جدا کند و هوای تمیز را به بیرون هدایت کند.

همچنین جنس فیلتر از لایی فشرده ساپورت دار ضد آب بوده و در صورت خیس شدن، هوا را از خود عبور می دهد . این فیلتر در حالت استفاده از جارو برای جمع آوری خاک بایستی بر روی جارو قرار داشته باشد.

شرکت آنا به منظور ساخت بهترین جاروبرقی صنعتی از نظر دوام و طول عمر از فیلتر های نمدی ریز بافت برای جاروهای خود استفاده مینماید ، همچنین به منظور افزایش بهره وری 1 عدد کیسه جمع آوری خاک و زباله دایمی بر روی جارو های خود قرار میدهد .

Image of فیلتر HEPA جاروبرقی صنعتیاین کیسه زباله ها را در خود جمع آوری کرده و هوا را تا 90 درصد تصفیه میکند پس از آن هوا با عبور از فیلتر نمدی به صورت کامل تصفیه میگردد 

برای محیط های پاک و کلین جاروهای آنا دارای قابلیت نصب فیلتر هپا میباشند فیلترهای HEPA کارآمدترین نوع فیلترهای جاروبرقی صنعتی هستند و می توانند 99.97% ذرات ریزتر از 0.3 میکرون را جذب کنند.

فیلتر جاروبرقی صنعتی

روش نامگذاری مدل های جاروبرقی صنعتی آنا به چه صورت است ؟

  • عدد اول از سمت چپ  مدل جاروبرقیها با ضریب ۱۰ نمایانگر حجم مخزن
  • عدد دوم از سمت چپ تعداد موتورها
  • علامت W مخفف(Wet) کاربرد آب 
  • علامت D مخفف (Dry) کاربرد خشک را نشان می‌دهد. 
  •  مثال : مدل  P82WD نشان دهنده جاروی صنعتی اتوماتیک (P) با حجم 80 لیتر و 2 عدد موتور و کاربرد آب (W) و خاک (D) میباشد.
  • جاروبرقی اتوماتیک با تناوب کاری موتور ها با P مخفف Periodic
  • جاروی با لوازم کارواش با C مخفف car

شرکت آنا برای نامگذاری دستگاههای خود از نشانه گذاری استاندارد استفاده مینماید تا تفاوت مدل ها با یکدیگر مشخص شود.

پلاک سریال یک 2موتوره

محل استفاده جاروبرقی صنعتی کجاست؟

با توجه به اینکه جاروبرقی های صنعتی در ابعاد مختلف تولید میشوند ، از نظر کاربردی رنج وسیعی از نیازهای بازار را در بر میگیرند .

تولیدی ، کارگاه ، کاخانه و انبارها
مساجد ، سینما ، سالن کنفرانس
مدارس ، سالن های ورزشی ، دانشگاه ها
شرکت های خدمات نظافتی
مراکز اقامتی ، هتل و مسافرخانه ها
کارواش ، ماشین شویی ، صفر شویی ها
رستوران ، کافی شاپ و آشپزخانه های صنعتی
و ….

 

1 2

انواع جاروبرقی صنعتی ایرانی از نظر ابعاد به چند دسته تقسیم میشوند ؟

جاروبرقی صنعتی بزرگ :

جاروبرقی صنعتی بزرگ اصولا شامل جاروهایی با مخزن جمع آوری زباله بالای 80 لیتر را شامل میشوند . جاروبرقی های صنعتی دو و سه موتوره شامل این دسته میشوند. در زیر جاروبرقی های صنعتی بزرگ را مشاهده میفرمایید.

جاروبرقی صنعتی کوچک :

جاروبرقی صنعتی کوچک اصولا شامل جاروهایی با مخزن جمع آوری زباله کوچکتر از 80 لیتر را شامل میشوند . جاروبرقی های نیمه صنعتی صنعتی دو و سه موتوره شامل این دسته میشوند. در بخش زیر جاروبرقی های صنعتی کوچک را ملاحظه میفرمایید .

مقایسه جاروبرقی صنعتی با کیفیت و متفرقه :

 

بهترین جاروبرقی صنعتی جاروبرقی های صنعتی متفرقه 
استفاده از الکتروموتور DOMEL اسلوونی     استفاده از الکتروموتورهای متفرقه چینی
کالسکه فلزی با چرخ های بلبرینگی مقاوم     کالسکه پلاستیکی با چرخ های پلاستیکی نصب روی میله
دارای نشان ملی استاندارد قابل استعلام از سایت استاندارد بدون نشان استاندارد ملی
خدمات پس از فروش طولانی  به دلیل تولید داخل بودن کلیه قطعات بدون خدمات پس از فروش  و در دسترس نبودن قطعات یدکی
دارای گارانتی معتبر  بدون گارانتی

 

نکاتی برای انتخاب جاروبرقی صنعتی:

  • قبل از انتخاب جاروبرقی صنعتی، باید نیازهای خود را به دقت بررسی کنید.
  • نوع زباله هایی که می خواهید جمع آوری کنید، اندازه محیط کارتان و زمان استفاده از جاروبرقی را در نظر بگیرید.
  • بودجه خود را نیز در نظر بگیرید.
  • جاروبرقی های صنعتی از نظر قیمت و ویژگی ها تنوع زیادی دارند.
  • قبل از خرید، حتماً نظرات مشتریان را در مورد جاروبرقی های مختلف مطالعه کنید.

برخی از برندهای محبوب جاروبرقی صنعتی در ایران عبارتند از:

  • آذرجارو
  • پاکزی
  • کارن تجارت
  • ابراهیم
  • آنا

با انتخاب یک جاروبرقی صنعتی مناسب با نیازهای خود می توانید به طور موثر و کارآمد محیط کارتان را تمیز کنید.

امیدواریم این اطلاعات برای شما مفید بوده باشد.

2 دیدگاه برای “بهترین جارو برقی صنعتی ایرانی

  1. آدرینا حیاتی گفته:

    بهترین جاروبرقی‌ها می‌توانند وسایل نجیب خانه‌ی شما را از ذرات گرد و خاک پاک کرده و همچنین هوای تنفس پاکیزه‌تری را فراهم کنند. سرعت و قدرت جذب گرد و غبار، میزان نویز تولیدی و قیمت همگی عواملی است که در انتخاب بهترین جاروبرقی باید مدنظر قرار بگیرد.

  2. اشتراک‌ها: جاروبرقی صنعتی حرفه ای - تولیدی و صنعتی آذر جارو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *