اسکرابر صنعتی

توصیه های نگهداری زمین شوی صنعتی

توصیه های مهم و ضروری برای استفاده از اسکرابر صنعتی

با هر بار روشن شدن و شروع به کار دستگاه اسکرابر صنعتی ، فرصت جدیدی برای افزایش طول عمر آن به کاربر داده می شود؛‌ اما این به چه معنا است؟ در حقیقت هنگام استفاده از دستگاه زمین شوی صنعتی سه فرصت وجود دارد که از خرابی های پی در پی و در نتیجه فرسودگی کف شوی صنعتی جلوگیری شده و طول عمر مفید آن افزایش یابد. اصولی که کاربر قبل از استفاده از دستگاه ، هنگام استفاده و بعد از به کارگیری دستگاه  زمین شوی صنعتی انجام می دهد، معین کننده طول عمر دستگاه و مقدار نیاز آن به سرویس و خدمات، خواهد بود. افزایش طول عمر یک دستگاه نظافتی به معنای کاهش قابل توجه هزینه ها و صرفه جویی در وقت و انرژی می باشد و از همین رو نگهداری و سرویس اسکرابر صنعتی یک فرآیند مهم در این راه به شمار می آید.

این راهنما برای اسکرابر های تولید شده توسط شرکت آنا و شرکت های دیگر کاربرد دارد . امیدواریم مفید واقع شود .

نگهداری اسکرابر صنعتی

مراحل نگهداری زمین شوی صنعتی

برای تحقق امر حفظ و نگهداری از زمین شوی صنعتی سه مرحله اساسی وجود دارد و افرادی که با دستگاه اسکرابر صنعتی سر و کار دارند، باید با این مراحل آشنایی داشته باشند و آن ها را به درستی اجرا نمایند. حفظ و نگهداری از دستگاه کف شوی صنعتی سه مرحله را در بر می گیرد:

قبل از راه اندازی دستگاه

پیش از به کارگیری زمین شوی صنعتی و پیش از آن که دستگاه وارد محیط مورد نظر شود، مواردی وجود دارد که باید رعایت گردد. به عنوان مثال اگر محیطی مملو از گرد و خاک و زباله باشد، پیش از آن که اسکرابر به کار رود، ابتدا جاروب زمین و جمع آوری زباله ها ضرورت پیدا می کند و به سادگی می توان به این نکته پی برد که تمام زباله ها و آلودگی هایی که قبل از استفاده از کفشوی صنعتی از بین می روند، هرگز با بخش های مهم دستگاه مانند برس، تی، فیلتر، شلنگ ها و … تماس پیدا نمی کنند یا این که در مخزن آب کثیف ته نشین شوند. بنابراین یک راهکار عالی برای افزایش طول عمر دستگاه این است که شرایطی پیش نیاید که کار اضافه بر روی آن انجام شود.

اسکرابر صنعتی تصویر شاخص

نکته مهم دیگر که باید پیش از استفاده از دستگاه اسکرابر صنعتی باید به خاطر داشت این است که کاربر باید بداند تجهیزات به درستی کار می کنند یا نیاز به تعمیر و تعویض دارند. کاربران ماهر و یا تعمیرکاران زبده قادر هستند تجهیزات و دستگاه های معیوب را درست کرده و به کار بازگردانند و هر عضوی از تیم سرویس و خدمات که به بخش خاصی از ماشین آلات نظافتی تسلط دارند، در مدت زمان کوتاهی می توانند کفشوی صنعتی را تعمیر و آماده به کار نمایند. اشخاصی که به همه بخش های یک کفشوی صنعتی تسلط داشته باشند، با نگهداری اسکرابر صنعتی به طور اصولی، آن را در سراسر سال در وضعیت بهینه و آماده استفاده نگه می دارند. تکنسین های مجرب و حرفه ای مشکلات فنی مربوط به دستگاه ها را به سرعت تشخیص داده و درصدد رفع آن بر می آیند تا از خرابی های بیشتر و سنگین تر و به بار آمدن هزینه های گزاف جلوگیری نمایند. هم چنین بهره مندی از قطعات اصل که توسط کارخانه سازنده ماشین آلات تولید شده، کمک بسیار زیادی به افزایش طول عمر دستگاه می کند.

در حال استفاده کردن از دستگاه

برخی از کارشناسان خودرو پیشنهاد می دهند که در هفته یک بار با رادیاتور و فن کم رانندگی کنید تا اگر هنگام حرکت خودرو صدای غیر طبیعی وجود داشته باشد، به راحتی شنیده شود. این توصیه برای نگهداری اسکرابر صنعتی هم مفید خواهد بود؛‌ یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از عملکرد خوب دستگاه کف شور صنعتی توجه زیاد در زمان کارکرد آن می باشد. هنگامی که کاربر عملکرد دستگاه خود را بشناسد، در صورت شنیدن صدای بلند از موتور مکنده و یا مشاهده رگه های آب روی زمین، به سرعت متوجه خواهد شد که چیزی درست به نظر نمی رسد و مشکلی در اجزای اسکرابر صنعتی به وجود آمده است. مثلاً صدای بلند موتور مکنده نشان دهنده خرابی آن بوده و یا باقی ماندن رد آب روی زمین حاکی از خرابی لاستیک تی یا به طور کلی سیستم مکش است. بنابراین هنگامی که کاربر به کار با دستگاه می پردازد، همواره باید عملکرد کلی اسکرابر صنعتی و هم چنین اجزای آن را در نظر داشته باشد.

تعمیرات اسکرابر

بعد از اتمام کار دستگاه زمین شوی صنعتی

هنگامی که از افزایش طول عمر دستگاه صحبت به میان می آید، اموری که در پایان استفاده از کف شوی صنعتی انجام می گیرد، بیش از هر کار دیگری اهمیت دارد؛ با تعمیر و نگهداری اسکرابر صنعتی به شکل صحیح و اصولی، این دستگاه سال های زیادی به عنوان یک ابزار کارآمد عمل خواهد کرد. بخش عمده ای از عملیات حفظ و نگهداری بعد از شستشوی روزانه انجام می پذیرد. داشتن یک چک لیست و عمل کردن مطابق آن همواره می تواند مفید و مؤثر باشد،‌ به عنوان مثال خارج کردن و نظافت قطعاتی مانند برس و شلنگ ها را به سادگی امکان پذیر بوده و دوباره نصب می گردند. شلنگ آب کثیف و فیلتر دو قطعه ای هستند که تمیز کردن آن ها اهمیت ویژه ای دارد. مخزن آب تمیز دستگاه کمتر از سایر بخش ها به نگهداری نیاز دارد اما اصلاً به این معنا نیست که نسبت به آن بی توجه بود. در پایان کار هر دو مخزن آب تمیز و آب کثیف باید کامل تخلیه گردند. باقی ماندن آب در مخازن در بلند مدت سبب بر جای گذاشتن رسوب و کپک می شود که مشکل ساز خواهد بود. بعد از تخلیه مخزن آب کثیف و بررسی شلنگ ها، تا خشک شدن کامل مخزن باید درب آن باز باشد.

دنبال کردن برنامه های پیشنهادی در زمینه نگهداری اسکرابر صنعتی که از سوی کارخانه سازنده یا نمایندگی های معتبر اعلام شده است، می تواند بهترین راهکار برای افزایش طول عمر و بازیابی کارایی دستگاه باشد و قیمت اسکرابر را در بهترین حالت نگه دارد. با اجرای عملیات حفظ و نگهداری دستگاه زمین شوی صنعتی یعنی سه مرحله ذکر شده، می توان اطمینان حاصل یافت که اسکرابر در بهینه ترین حالت ممکن قرار دارد و از تحمیل هزینه های اضافه و بیهوده جلوگیری می شود.

2 دیدگاه برای “توصیه های نگهداری زمین شوی صنعتی

  1. صالح گفته:

    خوب بود و به نظر واسه مصرف کننده های این سری از دستگاه ها خیلی مفیده دانستن این موضوع که کدوم قسمتهای دستگاه را چک کنن

  2. محمد ایمانی گفته:

    جالب بود اما کمی ناقص بود و در مورد زمین شوی های صنعتی سرنشین دار زیاد توضیحی نداده بود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *