وندور لیست نفت

محصولات آنا در وندور لیست وزارت نفت

 

ثبت محصولات آنا در لیست خرید تامین کنندگان شرکت نفت

شرکت تولیدی و صنعتی آذرجارو در سایه ی تلاش متمادی برای بهبود کیفیت محصولات ، موفق شده است تا محصولات خود را به سطحی از کیفیت برساند تا در وندور لیست ( لیست خرید ) شرکت نفت به عنوان تامین کننده دستگاه های نظافت صنعتی تعیین شود . وندور لیست شرکت نفت لیستی است که شرکت های نفتی ، پتروشیمی ،توزیع برق و … موظف هستند تا تجهیزات مورد نیاز خود را از آن لیست تهیه کنند . قرار گرفتن در لیست خرید شرکت نفت نیازمند سطح بالایی از کیفیت و استاندارد ها میباشد که باید توسط تامین کننده رعایت شود .
تمامی محصولات آنا از جمله جاروبرقی صنعتی ، زمین شوی برقی  ، اسکرابر صنعتی و پولیشر ، دستگاه مبل شویی و واکس زن های برقی کفش به عنوان محصول استاندارد و با کیفیت در لیست خرید این شرکت قرار گرفته اند .

 

ثبت محصولات آنا در وندور لیست شرکت نفت ، نشان میدهد که این محصولات دارای سطح کیفی و استاندار بالایی میباشند .

 

برای اینکه بدانیم قرار گیری یک محصول در وندور لیست شرکت نفت مستلزم عبور از چه مراحلی است دعوت میکنیم تا ادامه مطلب را مطالعه کنید .

وندورلیست چیست ؟

در بیشتر شرکت های صنعتی و پروژه های بزرگ که از نظر خرید حجم بالایی دارند کارفرماها اقدام به تهیه لیستی از تامین کنندگان میکنند که از لحاظ برخی معیار ها صلاحیت دارند ، این معیارها در شرکت ها یکسان نبوده و دارای مراحل متفاوتی است . لازمه تایید شدن در وندور لیست شرکت های مختلف گذراندن مراحل و کامل کردن مدارک خواسته شده از طرف شرکت یا همان کارفرما میباشد .

در کشور عزیزمان نیز وندور لیست های مختلفی از شرکتهای معتبر و دولتی وجود دارد مانند وندور لیست نفت و گاز پارس جنوبی ، وندور لیست منابع دستگاه مرکزی نفت ، فهرست بلند منابع دستگاه مرکزی نفت ، هلدینگ خلیج فارس و وندور لیست صنایع پتروشیمی و …

معتبرترین مرجع وندور لیست ، وندور لیست مربوط به شرکت نفت میباشد که اکثر شرکت های بزرگ لیست خرید خود را مطابق با وندورلیست شرکت نفت تعیین میکنند.

بسیاری از شرکت های تولیدی و صنعتی مایلند تا در این وندور لیستها قرار گیرند البته زمینه فعالیت شرکت ها و اینکه چه کالا یا خدماتی ارائه میدهند در تعیین وندور لیست و اینکه در کدام وندور لیست قرار گیرند رابطه مستقیم دارد.

مراحل عضویت در وندور لیست :

برای قرار گرفتن در وندور لیست ، شرکت های تامین کننده باید مراحل زیادی را طی کنند که به صورت مختصر عبارتند از :

  • ارائه اطلاعات کاملی مانند آگهی تاسیس ، لیست تجهیزات ، لیست قراردادهای بزرگ ، رضایت نامه ها ، پر کردن فرم های وندور لیست و …  به کارفرما
  • تامین امکانات و توانمندی مناسب مدنظر شرکت نفت ، که در بازدیدهای بازرسان ارزیابی و تایید میگردد
  • الزام داشتن گواهینامه ها و تاییدیه های سازمان های ذیربط و استانداردهای اخذ شده از سازمان استاندارد ملی
  • الزام به داشتن سیستم کنترل کیفیت معتبر و ارائه فرمهای کنترل کیفیت محصولات نهایی – فرم کنترل کیفیت مواد اولیه خریداری شده
  • بررسی تعداد کارکنان و مساحت انبارهای مواد و کارخانه

به هر یک از بندهای ذکر شده در ارزیابی بازرسان کارفرما نمره ای تعلق میگیرد که در پایان جمع نمرات و نمره نهایی به تامین کننده داده میشود که دارای سه حالت میباشد :

  • قبول ( تایید نهایی تامین کننده و قرارگرفتن در وندور لیست کارفرما )
  • مردود ( رد شدن درخواست تامین کننده )
  • تایید مشروط ( با این گزینه ایراداتی در معیارهای تامین کننده وجود دارد که باید برطرف شود و مجدد توسط بازرسان ارزیابی میشود )

محصولات آنا در وندور لیست شرکت نفت

با توجه به زمینه های موجود در  شرکت تولیدی و صنعتی آذرجارو از قبل و با ارائه تمامی مدارک مربوطه ( نشان استاندارد ملی ، سیستم کنترل کیفیت ISO9001 و … ) به شرکت نفت ،شرکت آذر جارو توانست تمامی محصولات خود را به عنوان تامین کننده دستگاه های نظافت صنعتی و اداری در وندور لیست این شرکت به ثبت برساند . که عبارتند از

1- انواع جارو برقی صنعتی ، نیمه صنعتی و اداری
2- زمین شوی برقی ، اسکرابر صنعتی ، دستگاه کف شوی سالن ،  پولیشر و دستگاه قالیشویی
3- دستگاه های مبل شویی با سیستم فشار-مکش
4- دستگاه های واکس زن برقی کفش

مزایای عضویت در وندور لیست :

وندور لیست مزایایی هم برای کارفرما و هم برای تامین کننده دارد . برای کارفرما صرفه جویی در وقت و هزینه های اضافی برای پیدا کردن تامین کننده با سابقه و محصولات معتبر و استاندارد ، اطمینان از خدمات پس از فروش محصولات خریداری شده تو تامین کننده و برای تامین کننده مزایایی که در زیر بیان میشود را به همراه دارد :

  1. بالا رفتن سود دهی شرکت به شکل قابل توجه (زیرا شرکت های بزرگ و پروژه های عظیم جهت تامین مواد مورد نیاز خود احتیاج به وندرولیست دارند )
  2. اطلاع از مناقصات کارفرما و امکان شرکت در مناقصات
  3. بدلیل عضویت در لیست شرکتهای معتبر موانعی جهت همکاری با شرکتهای زیرمجموعه کارفرما یا حتی شرکتهای دیگر بوجود نمی آید.

 

صنایع نظافتی آنا با پشت سر گذاشتن مراحل ذکر شده و ارائه مدارک مختلف به بازرسان کارفرما و در نهایت کسب امتیاز قبولی از بازرسان شرکت نفت توانسته در وندور لیست فهرست بلند منابع دستگاه مرکزی نفت عضو شود که قابل استعلام از سایت دستگاه مرکزی نفت می باشد .

 

بررسی صحت ادعای عضویت در وندور لیست شرکت نفت :

جهت استعلام وارد پورتال صنعت نفت شده و در پایین صفحه بخش جستجوی یک منبع در فهرست ، با وارد کردن شناسه ملی شرکت آنا به شماره 10240094020 و فشردن گزینه تایید میتوانید از صحت عضویت شرکت آنا در وندور لیست وزارت نفت اطمینان حاصل نمایید.

وندور لیست وزارت نفت

سوالات متداول :

آیا همه کارفرماها و تهیه کنندگان وندور لیست به شرکت های تامین کننده تاییدیه عضویت در وندور لیست میدهند ؟

در جواب به این سوال باید گفت که اصولا شرکت های کارفرما باید دارای روشی باشند که تامین کننده کالا یا خدمات از عضویت خود در وندور لیست مطلع گردند ، البته نحوه اطلاع رسالنی شرکت ها مختلف است و هر شرکت طبق اصول و قواعد خود اقدام به اطلاع رسانی میکنند در برخی موارد میتوان به صورت آنلاین اقدام به استعلام نمود ، در برخی موارد کارفرما اقدام به صدور تاییدیه کتبی به تامین کننده مینماید ، برخی از کارفرماها فقط به صورت حضوری پاسخگوی استعلام هستند و برخی دیگر فقط با کد رهگیری قابل استعلام هستند و ….

چرا باید اقدام به عضویت در وندور لیست کنیم ؟

همانطور که در بالا ذکر شد شرکت های معتبر و بزرگ از طریق برگزاری مناقصات ( مناقصات محدود و مناقصات عمومی ) اقدام به خرید کالا و خدمات از شرکت های تامین کننده میکنند . در مناقصات محدود کارفرما و خریدار بزرگ مانند صنایع گاز ، نفت ، پتروشیمی و نیرو تنها به اعضای وندور لیست اطلاع رسانی میشود و تامین کننده میتواند در آن شرکت نماید همچنین در مناقصات عمومی نیز کارفرماها ترجیح میدهند که برندگان مناقصات از بین اعضای وندور لیست انتخاب شوند .

بنابراین عضویت در وندور لیست به منزله کاندید شدن برای عرضه کالا و خدمات به مشتریانی است که حجم خریدشان معادل صدها مشتری معمولی است . علاوه بر آن عضویت در وندور لیست شرکت های معتبر و بزرگ ارزش افزوده بر افتخارات و اعتبار تامین کننده می باشد .

آیا مفهوم عضویت در وندور لیست یعنی خرید تضمینی از تامین کننده است ؟

در جواب این سوال باید گفت خیر . همانطور که در سوال قبلی عنوان شد عضویت در وندور لیست به عنوان کاندید شدن برای حضور در مناقصات شرکت کارفرما میباشد . خرید از تامین کننده رابطه مستقیم به رقابت بین تامین کننده هایی با محصول مشابه می باشد و مسئول خرید کارفرما میتواند از بین شرکت کنندگان بهترین گزینه را انتخاب نماید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *