جاروبرقی-صنعتی-مسجدی

جاروبرقی مسجدی

در این مقاله به بررسی کاربرد جاروبرقی جاروبرقی مسجدی که جهت نظافت مساجد استفاده میشوند می پردازیم و محصولات موردنظر را به شما معرفی می کنیم. جاروبرقی های مسجدی یک نوع جاروبرقی صنعتی می‌باشند و از این جهت که به منظور نظافت مساجد بکار میروند جاروبرقی مسجدی نامیده میشوند .این جاروبرقی ها به منظور نظافت مساجد و حسینه های بزرگ با متراژ بالا تولید و طراحی شده اند که جاروبرقی های خانگی در آنها پاسخگوی نیاز نمیباشد .

مسجد-شیخ-لطف-الله

ویژگی یک جاروبرقی بزرگ مسجد خوب چیست ؟

برای انتخاب بهترین جاروبرقی صنعتی برای مسجد مورد نظر خود توجه به نکات زیر ضروری است :

  1. وسعت فضای مسجد
  2. نوع زباله های هدف جاروبرقی ( آب و خاک یا خاک بودن جارو )
  3. تعداد دفعات نظافت مسجد در طول هفته / ماه
  4. بودجه مورد نظر شما 

بعد از تعیین حدود عوامل بالا نوبت به مطالعه و در نظر گرفتن ویژگی های اصلی یک جاروبرقی مسجدی میرسد از جمله :

– تعداد موتور جاروبرقی مسجدی

جاروبرقی های مسجد در دو تیپ مختلف با تعداد موتور 2 موتوره یا 3 موتوره تولید و عرضه میگردند .  موتورهای استفاده شده در این محصول نیز 2 نوع میباشد سری اول موتورهای کمپانی دمل اسلوونی (استفاده شده در جاروهای AEG آلمان)  و سری دوم  موتورهای آمتک چین میباشند

– برد اتوماتیک استراحت دهی جارو ( برای مساجد بزرگ)

در صورتی که وسعت مسجد بزرگ باشد ، به منظور حفظ دوام و استراحت دهی موتور ها یک برد اتوماتیک بر روی جارو نصب می‌گردد که موتور های جارو را حین کار بصورت نوبتی استراحت می‌دهد و باعث مشود جاروی مسجد حالت دائم کار پیدا کند.

مسجد شیراز

– کاربرد جاروبرقی صنعتی ( آب و خاک – خاک)

ممکن است در برخی مساجد امکان شستشوی سطوح یا فرش و موکت و جمع آوری آب حاصله وجود داشته باشد در این صورت حتما جاروی تهیه شده باید آب و خاک باشد .

– جنس و حجم مخزن جاروبرقی 

جنس مخزن کلیه جاروهای مسجدی آنا استیل میباشد و مساجد با توجه به حجم مورد نیاز خود میتوانند نسبت به تهیه جارو اقدام نمایند .

– کالسکه  و چرخ های جاروبرقی 

کالسکه جاروبرقی های مسجدی که جهت حمل جارو استفاده می‌شوند دارای 2 چرخ بزرگ در عقب و 2 چرخ گردان در جلو می‌باشند که امکان حرکت آسان روی سطوح سنگی  و فرش و موکت را به آسانی میسر می کند .

– فیلتر جاروبرقی

فیلتر های این جارو ها از جنس الیاف نبافته ( به اصطلاح نمدی ) میباشند که به دلیل مخروطی بودن دارای حجم بالایی در فیلتراسیون هوای آلوده دارا میباشند و اواع پرز ها و گردو خاک موجود در فرش های مسجد را به آسانی فیلتر میکنند 

– خدمات پس از فروش 

نکته ای که در آخر بدان بایستی توجه شود بخش موجود بودن قطعات و لوازم و خدمات پس از فروش جاروبرقی های مسجدی میباشد . مدت گارانتی ، اعتبار و سابقه شرکت تولید کننده ، سرعت ارائه خدمات از مهمترین عوامل تاثیر گذار در انتخاب جاروبرقی مناسب مساجد میباشد .

 

برخی مدل های جاروبرقی مسجدی همراه با قیمت

– نظافت فرش و موکت مساجد با جاروی مسجدی 

به منظور رعایت نظافت و تمیزی بهتر است پس از هر بار اقامه نماز کل محوطه مسجد و روی فرش و موکت ها بوسیله جارو تمیز گردد تا از انتشار گرد و خاک و پرز فرش ها در فضای مسجد برای وقت نماز بعدی جلوگیری به عمل آید .

– اهمیت استفاده از جاروبرقی مسجدی در مساجد

به دلیل رفت آمد زیاد نفرات در مساجد توصیه میگردد به منظور عدم انتقال آلودگی و بهداشت عمومی همانند اماکن صنعتی از جاروهای مسجدی استفاده شود.جاروهای مسجدی همانند جاروهای صنعتی از قدرت و مکش زیادی برای جمع آوری انبوهی از زباله ها و گرد و خاک از مساجد برخوردارند .

– قیمت جاروبرقی مسجدی

این جارو ها دارای مدل های متفاوتی میباشند ، نوع و تعداد موتور و ظرفیت و حجم مخزن جاروبرقی جزء عوامل تاثیر گذار در قیمت جاروبرقی مسجدی به شمار میروند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *