203602

تمیز کردن و ضد عفونی کردن کف از ویروس کرونا COVID-19

شرکت آنا در این مقالات به ارائه اطلاعات و بینش برای کمک به تصمیم گیری آگاهانه در مورد تمیز کردن و ضد عفونی کف زمین از ویروس COVID-19 ( کرونا ) میپردازد . یک مطالعه پزشکی New England Journal of Medicine که در مارس 2020 منتشر شد ، نشان می دهد که این ویروس می تواند تا حدود 72 ساعت در برخی از سطوح ناهموار زندگی کند.

 

به منظور کاهش پتانسیل انتقال ویروس کرونا ( COVID-19 )  ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها (CDC) توصیه می کند که کف زمین بطور منظم تمیز شوند و سپس با مواد شیمیایی که در آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) به ثبت رسیده اند ضد عفونی شوند.

 

تفاوت تمیز کردن و ضد عفونی کردن

  • تمیز کردن کف از بین بردن فیزیکی خاک ، زباله ها وآلودگی ها  از یک سطح است. تمیز کردن یک گام مهم در فرآیند ضد عفونی است. می توان از جاروبرقی صنعتی و دستگاه اسکرابر برای انجام این کار قبل از فرآیند ضد عفونی استفاده کرد . با توجه به اینکه محلول ضد عفونی کننده باید چند دقیقه روی زمین باقی بماند دستگاه اسکرابر فقط جهت تمیزکردن مورد استفاده قرار میگیرد نه برای ضد عفونی ، به دلیل اینکه بلافاصله مواد شوینده را از پشت جمع میکند .
  • اسکرابر ها یا دستگاه کف شوی سالن طیف وسیعی از نیاز های نظافتی اماکن مختلف از جمله سالن های ورزشی – سالن اجتماعات – سالن تولید – سالن انتظار فرودگاه  – فروشگاههای زنجیره ای – بیمارستان ها و غیره را بر  طرف میسازد . 
  • ضد عفونی کردن کف با استفاده از محلول های شیمیایی است که عوامل بیماری زا و میکرو ارگانیسم های ایجاد کننده بیماری را از بین می برد. این مواد شیمیایی برای انجام کار خود به 10 دقیقه زمان (مدت زمان متفاوت) نیاز دارند. این کار بعد از تمیز کردن کف توسط دستگاه اسکرابر انجام می شود .

 

نکاتی برای ضد عفونی کف زمین برای محافظت در برابر COVID-19

  • قبل از تمیز کردن کف ، آشغال ها را توسط جاروبرقی صنعتی از بین ببرید.
  • برای تکمیل کار تمیز کردن کف از یک اسکرابر خودکار آنا استفاده کنید ، که آلودگی ها و خاک های سرسخت را که میزبان میکروب ارگانیسم ها هستند را از بین میبرد  اجازه دهید کفها قبل از ادامه کار کاملاً خشک شوند
  • یک ضد عفونی کننده مورد تأیید EPA را انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که مواد شیمیایی انتخابی شما برای استفاده در نوع کفپوش خاص شما تأیید شده است. سازمان حفاظت محیط زیست لیستی از لیستی از ضد عفونی کننده های ثبت شده مطابق با معیارهای EPA را در اختیار شما قرار می دهد و می تواند برای کنترل ویروس ناشی از COVID-19 مورد استفاده قرار گیرد.
  • همیشه هنگام تهیه و استفاده از محلول ضد عفونی کننده ، از تجهیزات محافظ شخصی (PPE) مناسب استفاده کنید.
  • محلول ضد عفونی کننده را طبق دستورالعمل های برچسب آماده کنید. برای اطمینان از اثربخشی ، دستورالعمل های استفاده را با دقت دنبال کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که مواد ضد عفونی کننده برای مدت زمان لازم با سطح کف در تماس بوده و با تماس با سطح هوا خشک شود .
  • مخازن محلول ضد عفونی کننده باقیمانده را بلافاصله پس از استفاده تخلیه کنید. دستگاه کفشوی را با آب و شستشوی معمولی بشویید تا باقیمانده محصول در داخل آن تمیز شود تا باعث ایجاد مشکلات شیمیایی نشود .
  • هرگز از مواد ضد عفونی کننده در دستگاه زمین شوی صنعتی اسکرابر استفاده نکنید زیرا باعث خراب شدن زودرس دستگاه می شود و چون خورندگی این مواد از مواد شوینده استاندارد دستگاه بیشتر است .
  • استفاده از مواد ضد عفونی کننده تایید نشده ، احساس کاذب ایمنی به وجود می آورد و بودجه شما را تلف می کند. همچنین استفاده از اسکرابر برای ضد عفونی اصلا توصیه نمیشود و اثر محلول را کاهش می دهد چون آن را در 2-3 ثانیه جمع آوری میکند و این زمان به اندازه کافی طولانی نیست تا به اثربخشی برسد.

 

نکاتی برای تمیز کردن و ضد عفونی کردن دستگاه اسکرابر

  • تمیز کردن کف ممکن است به آلودگی دستگاه اسکرابر  به ویروس COVID-19 ( کرونا ) منجر شود. آنا تمیز کردن و ضد عفونی کردن قطعات و تجهیزات دستگاه زمین شوی تان را  توصیه می کند.
  • قبل از انتخاب یک ماده پاک کننده یا ضد عفونی کننده ، بررسی کنید تا مشخص شود آیا این مواد ضد عفونی برای قطعات اسکرابر سازگار است یا خیر. برخی از مواد ضد عفونی کننده ، درست مانند برخی از محصولات تمیز کننده ، می توانند برای فلزات ، پلاستیک ها و انواع لاستیک خوردگی ایجاد کنند .
  • تمام سطوح سخت و غیر هموار دستگاه را کاملاً تمیز کنید. بعد از تمیز کردن و قبل از ضد عفونی شدن ، زمان کافی برای خشک شدن اختصاص دهید.
  • ضد عفونی کننده را اسپری کنید یا با دستمال تمیز بمالید و زمان تماس و دستورالعمل PPE را با دقت دنبال کنید.

شرکت آنا متعهد به همکاری با شرکت های نظافتی برای تمیز نگه داشتن اجتماعات ،به صورت ایمن و سالم است. ما در کنار شما برای کارهای اساسی جهت کنترل همه گیری  COVID-19  کمک میکنیم .

زمین شوی صنعتی مناسب نظافت کف

نظافت فرودگاه ها با زمین شوی های صنعتی در ایام کرونا:

فرودگاه ها را میتوان به عنوان مکانهای پرتردد حساب کرد که روزانه حجم زیادی از افراد به واسطه مسافرت های داخلی یا خارجی در آن رفت و آمد میکنند . گذشته از مسافران باید این نکته را هم در نظر داشت که افرادی هم جهت بدرقه یا استقبال مسافران به فرودگاه ها مراجعه میکنند .

همه ی این رفت و آمد ها دست به دست هم می دهند و شرایط آلوده شدن فرودگاه ها را به وجود می آورند که با توجه به حجم بالای رفت و آمد مسافران به فرودگاه ها یا سالن های انتظار آلودگی های پخش شده در محیط می توانند باعث ایجاد بیماری و انتشار ویروس کرونا و میکروب در محیط شوند.

از سوی دیگر با توجه به وسعت بالای هر یک از بخش های فرودگاه مانند وردی ها – خروجی ها – سالن های انتظار و … در نتیجه نظافت بخش ها به روش سنتی و دستی کاری بسیار دشوار و زمان بر خواهد بود.

استفاده از زمین شوی صنعتی بهترین راه برای نظافت این سطوح وسیع به حساب می آید. در این مقاله موضوع کلی نظافت در فرودگاه و مزایای استفاده از زمین شوی صنعتی را مورد بررسی قرار می دهیم.

نظافت فرودگاه در ایام کرونا :

مدیران فرودگاه ها در بخش نظافت مجموعه در ایام کرونا با مشکلات زیادی روبرو هستند.رفت و آمد بالای مسافران یکی از این موضوع ها است که عملیات شستشو و نظافت سطوح کف را با مشکل مواجه میکند. از دیگر موضوعات وسعت بالای محیط ها و سالن های فرودگاه می باشد که عملا نظافت با روش های سنتی و دستی بسیار دشوار و حتی امکان پذیر نمی باشد . همچنین قوانین شستشو و نظافت محیط ها بر اساس پروتکل های بهداشتی فرودگاه و احتمال جریمه شدن در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی باعث الزامی شدن عملیات شستشو و نظافت به موقع کلیه سطوح کف فرودگاه ها شده است .همچنین فشار بر روی مدیران بخش های خدماتی فرودگاه جهت کاهش هزینه های نظافت و نگهداری فرودگاه ، چالش دیگری را برای عملیات شستشو و نظافت محیط ها بوجود آورده است .

موضوعات و مشکلات بیان شده در بالا باعث شده که عملیات نظافت فرودگاه ها تحول پیدا کند و مدیران را محاب به استفاده از دستگاه های زمین شوی و کف شوی صنعتی نماید .

 

اسکرابر صنعتی آنا راهکار مناسب و ایده آل برای شستشو و نظافت فرودگاه در ایام کرونا

 

اسکرابر صنعتی آنا

همانطور که در بالا ذکر شد و عوامل متعدد دیگر باعث شده که استفاده از اسکرابر به گزینه ایده آل برای نظافت فرودگاه ها تبدیل شود. بر همین اساس و در راستای برطرف کردن نیاز مشتریان دستگاه های زمین شوی صنعتی بسیاری تولید و روانه بازار شده اند تا بتوان با کمک آنها عملیات شستشو و نظافت را با کمترین هزینه و بدون دغدغه به انجام رساند .

اسکرابرها از نظر منبع تغذیه در دو دسته اسکرابر کابلی و اسکرابر باتری دار تولید شده اند ، همچنین سیستم هدایت این دستگاه ها نیز به صورت دستی یا خودرویی می باشد ، صنایع نظافتی آنا تولید کننده تجهیزات نظافت صنعتی دارای دو مدل زمین شوی صنعتی با منبع تغذیه کابلی و باتری می باشد .

اسکرابر صنعتی آنا دارای یک برس چرخان می باشد که حین عملیات شستشو آغشته به محلول شستشو میشود. عملیات پاشش محلول بر روی برس چرخان توسط یک کلید و به صورت مکانیزه صورت میگیرد که با توجه به نیاز کاربر به محلول شستشو قابل تنظیم میباشد .

آلودگی های موجود روی سطوح با حرکت رو به جلو دستگاه و برس چرخان از بین میرود ، مایعات کثیف حاصل از شستشو توسط سیستم مکش دستگاه که شامل تی و موتور مکنده می باشد به درون منبع آب کثیف هدایت میشود. مخزن آب تمیز و کثیف به صورت جداگانه طراحی شده که مانع از انتشار آب آلوده در محیط میشود. مخازن آب دستگاه زمین شوی صنعتی باید بعد از هر بار استفاده تمیز و شسته شوند تا آلودگی ها کف مخزن ها رسوب نکنند .

لازم به ذکر است که از آنجایی که عملیات مکش مایعات آلوده از روی سطوح از اهمیت بالایی برخوردار است نباید نسبت به خرابی و فرسوده شدن تی لاستیکی بی تفاوت بود.

اجزا تشکیل دهنده اسکرابر صنعتی :

دستگاه اسکرابر صنعتی از قسمت های مختلفی مانند منبع تغذیه، مخزن آب تمیز و کثیف ، برس و سیستم مکش تشکیل شده است. سیستم تغذیه اسکرابر ها میتواند از برق شهر یا چند باتری قابل شارژ تامین شود که در اسکرابرهای شارژی باتری ها معمولا 2 تا 4 ساعت بسته به میزان کارکردشان شارژدهی میکنند.

اسکرابرهای صنعتی مورد استفاده در فرودگاه ها بهتر است از نوع باتری دار انتخاب شوند تا کابل دستگاه مزاحم رفت و آمد و تردد نشود.

برس های مورد استفاده در اسکرابر صنعتی نیز دارای دو مدل نرم و زبر می باشد که برای سطوح مختلف قابل استفاده می باشد .

اسکرابر فرودگاهی

انتخاب بهترین اسکرابر فرودگاهی:

اسکرابر های صنعتی برای محیط هایی که وسعت زیادی دارند و عملیات شستشو و نظافت سنتی در آنها امکان پذیر نمی باشد بسیار مناسب و ایده آل می باشد .

در انتخاب بین مدل های هریک از این دستگاه ها باید به استاندارد محصول ،کیفیت ساخت، برند سازنده، دور زدن آسان دستگاه در محیط، تناسب پهنای نظافت با مساحت مورد نظر و متناسب بودن شارژ باطری دستگاه با زمان یک مرحله نظافت روزانه محیط توجه کنید.

صنایع نطافتی آنا اولین و برترین تولیدکننده تجهیزات نظافت صنعتی با نشان استاندارد ملی ، مفتخر است دستگاه های زمین شوی صنعتی را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در مقایسه با محصولات خارجی به مشتریان خود ارائه نماید .

یشنهاد ما برای نظافت فرودگاه ها استفاده از زمین شوی صنعتی آنا در دو مدل کابلی و شارژی می باشد که بنا به نیاز مشتری قابل انتخاب است .

5 دیدگاه برای “تمیز کردن و ضد عفونی کردن کف از ویروس کرونا COVID-19

  1. چنگیز اصلانی گفته:

    مطالبتون عالی بود . فقط ایکاش تو جاهایی که از اسکرابر استفاده میکنن به جای آب و مواد شوینده از مواد ضدعفونی کننده هم استفاده کنن در دستگاه

  2. حسین رضایی گفته:

    استفاده از دستگاه های زمین شوی میتونه کمک خوبی برای جلوگیری از شیوع این ویروس در سالن ها و مراکز خرید کنه .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *