تجهیزات نظافت صنعتی - دستگاه نظافت صنعتی

تجهیزات نظافت صنعتی

همه چیز برای تجهیز شما در مقابل آلودگی ها

امروزه طیف وسیعی از تجهیزات نظافت صنعتی حرفه ای وجود دارد که مناسب تمیز کردن کارخانه ها، کارگاه ها ، انبارها ، فروشگاه های متوسط ​​و سطوح بزرگ … میباشد از جمله جاروبرقی صنعتی ، زمین شوی صنعتی  ،  پولیشر  ، سوییپر ها ، پاک کننده های فشار قوی ،  مبل شوی های صنعتی و …

 

تجهیزات برای انواع عملیات تمیز کردن از جمله :

  • برای جارو کردن سطوح از گرد و خاک و آشغال های کوچک
  • برای شستن و نظافت کف
  • برای جمع آوری شن و ماسه و آشغال های خیابانی

کاربرد دارند.

 

انواع تجهیزات نظافت صنعتی

اولین و مهمترین قدم در شستشو و نظافت سطوح انتخاب تجهیزات و دستگاه های مناسب می باشد . اما با توجه به اینکه حجم آلودگی و کثیفی در این مکانها بالاست ، باید عملیات نظافت و شستشو در این مکانها به صورت پیوسته صورت گیرد بنابراین باید از دستگاه های پرقدرت و صنعتی استفاده شود.

انتخاب  تجهیزات نظافت صنعتی مناسب یکی از اولین و مهم ترین گام ها در نظافت  بشمار می آید. اما از آنجایی که حجم آلودگی ها در این مراکز بالا بوده، لازم است تا نظافت به صورت پیوسته صورت بگیرد در نتیجه باید از دستگاه های پرقدرت و صنعتی استفاده نمود.

1 – جاروبرقی صنعتی

جاروبرقی صنعتی برای تمیز کردن و جمع آوری زباله و گرد و غبار و مایعات کارخانه ها ، مغازه ها ، انبارها و غیره مناسب است اول از همه ، شما نیاز به شناسایی دسته جاروبرقی صنعتی مورد نیاز خود دارید:

در زیر جاروبرقی های صنعتی تولید شرکت آنا را ملاحظه میفرمایید.

 

انواع جاروبرقی صنعتی سری ECO

در جاروبرقی صنعتی سری ECO یا (Economy) از موتور های مکنده Amitec ساخت کشور چین استفاده شده است (اکثر جاروبرقی صنعتی با برندهای دیگر موجود در بازار با موتور چینی عرضه میشوند) . کالسکه جاروها  فلزی با رنگ پودری الکترواستاتیک میباشند و چرخ های جلو در سری Eco تک بلبرینگ میباشند. جدا کننده آب جارو ها سری Eco قرمز میباشند .

 

انواع جاروبرقی صنعتی سری PRO

در جاروبرقی های صنعتی سری PRO یا (professional) از موتور های مکنده AEG ساخت شرکت DOMEL اسلوونی  استفاده شده است  . کالسکه جاروها فلزی با رنگ پودری الکترواستاتیک میباشند و چرخ های جلو در سری Pro دو بلبرینگ میباشند. جدا کننده آب مبل شوی های سری PRO زرد میباشند .

جارو برقی صنعتی دائم کار

دستگاه جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی در مدل های مختلف و مناسب با محیط های مختلف در صنایع غذایی مورد استفاده قرار میگیرند . در بعضی اوقات شرایطی بوجود می آید که کارکرد جاروبرقی صنعتی باید به صورت مداوم انجام گیرد ، صنایع نظافتی آنا در جهت برطرف کردن نیاز مشتریان برای دائم کار کردن دستگاه های خود اقدام به طراحی و تولید جاروبرقی صنعتی اتوماتیک نموده است .

اساس کار این دستگاه ها به گونه ای است که با تعبیه یک مدار بر روی جاروبرقی صنعتی الکتروموتورها به صورت دوره ای  و تناوبی استراحت میکنند که این کار باعث خنک شدن الکتروموتور و آماده شدن جهت راه اندازی دوباره میشود و کاربران میتوانند با خیال آسوده به صورت دائمم کار از دستگاه جاروبرقی صنعتی استفاده نمایند.

 

 

جاروبرقی صنعتی دائم کار

جاروبرقی صنعتی جهت نظافت کارخانه

به منظور مکش و تمیزکاری گرد و غبار از روی دستگاه ها و تابلوهای برق و … باید از مکنده صنعتی استفاده نمود. دستگاه جاروبرقی صنعتی آنا دارای الکتروموتور قدرتمند ، مخزن استیل مقاوم در برابر زنگ زدگی و خوردگی ، کالسکه فلزی مستحکم با رنگ پودری قادر به مکش همزمان مایعات و گرد و غبار از روی سطوح و دستگاه ها می باشد .

مقاله : چرا جاروبرقی صنعتی آنا بهترین انتخاب است ؟ 

 

 جاروبرقی صنعتی مخصوص صنایع غذایی

آلاینده های مختلفی در صنایع غذایی مانند باکتری های مضر ، حشرات و … میتوانند بهداشت و سلامت مواد تولید شده و محصول نهایی را به خطر بیاندازند . در همین راستا استفاده از تجهیزات پیشرفته صنعتی مانند جاروبرقی صنعتی و فیلتر هپا میتواند راه حل مناسبی جهت مقابله با خطرات تهدید کننده باشد که تا حد زیادی میتواند آلودگیهای ایجاد شده در خط تولید را برطرف مینماید .

جاروبرقی های صنعتی دستگاهی کاربردی و مکانیزه در جهت جمع آوری موثر آلاینده می باشد . جاروبرقی های صنعتی جهت جمع آوری ضایعات و آلاینده ها از الکتروموتورهای صنعتی جهت ایجاد مکش بهره میگیرند .جاروبرقی مورد استفاده در محیط های صنعتی باید از نوع صنعتی و متریال مقاوم انتخاب شود تا بتواند به بهترین شکل نیاز مشتری را برآورده سازد از این رو جاروبرقی های صنعتی آنا مجهز به مخزن تمام استیل ، الکتروموتورهای معتبر دومل اسلوونی و کالسکه فلزی شده اند تا مدیران صنایع مختلف بتوانند با آسودگی خاطر در بخش های مختلف از این دستگاه ها بهره ببرند .  

جهت استفاده از جاروبرقی صنعتی در صنایع غذایی بدلیل ریز و پودری بودن آلاینده ها استفاده از فیلتر هپا ضروری میباشد . فیلتر هپا با ساختار ظریفی که دارا میباشد میتواند ذراتی به کوچکی 0.3 میکرون را در خود نگه دارد .

 بهره گیری از یک فیلتر متناسب با شرایط محیط به همان اندازه مهم و حائز اهمیت می باشد که انتخاب جاروبرقی صنعتی مناسب با محیط و شرایط مهم می باشد .

 

2- زمین شوی صنعتی

زمین شوی صنعتی به یک برس دایره ای مجهز است که قادر است با سرعتی بسیار چرخش کند. بین 200 تا 400 دور در دقیقه. یکی از مهمترین خصوصیات این تجهیزات ، پد ها و برس های مختلفی است که می توان از آن استفاده کرد و این امر امکان تمیز کردن به روش های مختلف را فراهم می کند. تمیز کردن ، سیقل دادن و واکس زدن . در واقع قدرت چرخش برس سخت ترین آلودگی ها را از بین می برد. تعداد زیادی لوازم جانبی وجود دارد که به شما امکان می دهند دستگاه خود را با انواع مختلف آلودگی وکثیفی سازگار کنید که مجبور هستید با آنها مقابله کنید. مانند کفپوش های سخت ، بتونی ، سرامیک ،سنگ  و غیره.

اسکرابر صنعتی جهت نظافت کارخانه

سطوح کف در مراکز صنعتی و کارخانجات از آلوده ترین بخش ها می باشد که در معرض انواع گرد و غبار ،لکه و کثیفی ، جرم و آلودگی قرار دارد .دستگاه اسکرابر صنعتی آنا دارای نشان استاندارد ملی و با طراحی منحصربفرد در دو مدل کابلی و باتریدار قابلیت و توانایی شستشوی این سطوح با بالاترین کیفیت را دارا می باشد .

این دستگاه با بهره گیری از یک برس با قطر 40 سانت و مواد شوینده مناسب و با کیفیت قادر است هرگونه آلودگی و کثیفی روی سطوح و کف را با شستشوی عمیق از میان بردارد .همچنین این دستگاه دارای دو عدد باک مجزا (باک آب تمیز و باک آب کثیف ) می باشد تا مایعات و مواد کثیف و آلوده حاصل از شستشو توسط سیستم مکش به داخل باک مواد کثیف هدایت شوند.

مقاله کاربردی : اسکرابر چیست ؟

 

زمین شوی و اسکرابر 

دستگاه زمین شوی برای تمیز کردن سریع و کارآمد سطوح بزرگ ، کارخانه ها ، اجتماعات ، مشاغل و پارکینگ ها مفید هستند. این دستگاه از دو مخزن تشکیل شده است ، یکی پر از مواد شوینده و آب. دیگری برای جمع آوری زباله و آب کثیف . کف های مورد نظر با برس تمیز می شوند. اسکرابر امکان تمیز کردن ، صیقل دادن و خشک کردن سطح مورد نظر را به صورت همزمان فراهم می کند. این تجهیزات نظافتی صنعتی به خصوص برای تمیز کردن سطوح بزرگ که محل رفت وآمد زیاد مردم میباشد مورد استفاده قرار می گیرد .

اسکرابر ها یا دستگاه کف شوی سالن طیف وسیعی از نیاز های نظافتی اماکن مختلف از جمله سالن های ورزشی – سالن اجتماعات – سالن تولید – سالن انتظار فرودگاه  – فروشگاههای زنجیره ای – بیمارستان ها و غیره را بر  طرف میسازد . 

 

اهمیت و اصول نظافت کارخانه ها و مراکز صنعتی

  • رعایت مقررات صنعت
  • افزایش بهره وری
  • تاثیر مثبت بر مشتریان

 

3- دستگاه مبل شویی صنعتی

دستگاه مبل شویی صنعتی آنا یک دستگاه نظافت صنعتی با عملکردی عالی جهت شستشوی و خشک کردن سطوح انواع مبل و صندلی ، موکت و پرده می باشد . همچنین میتوان از این دستگاه به خوبی جهت شستشو و نظافت سطوح کاشی و سرامیک و پله ها نیز از این دستگاه ها استفاده نمود.

دستگاه مبل شویی صنعتی آب و مواد شوینده را بصورت همزمان کف بر روی سطوح اسپری کرده و آب کثیف حاصله را جمع آوری می‌نماید دارای یک کمپرسور به منظور تولید کف با فشار بالا ، دو یا سه عدد موتور مکنده قدرتمند جهت مکش کف و آلودگی حاصل از تمیزکاری میباشد . این دستگاه در بازار با نام هایی همچون جاروبرقی مبل شور ، دستگاه مبل شویی سیار و دستگاه فرش شوی در محل معروف شده است 

دستگاه مبل شوی صنعتی سری ECO شرکت آنا

در دستگاه های مبل شوی سری ECO یا (Economy) از موتور های مکنده Amitec ساخت کشور چین و پمپ پاشش مواد اسپرسو برند ULKA ایتالیا استفاده شده است (اکثر مبل شوی های با برندهای دیگر موجود در بازار با موتور چینی عرضه میشوند) . کالسکه مبل شوی ها فلزی ، با رنگ پودری میباشند و چرخ های جلو در سری Eco تک بلبرینگ میباشند. جدا کننده آب مبل شوی های سری Eco قرمز میباشند .

دستگاه مبل شوی صنعتی سری PRO شرکت آنا

در دستگاه های مبل شوی سری PRO یا (professional) از موتور های مکنده AEG ساخت شرکت DOMEL  اسلوونی و پمپ پاشش مواد اسپرسو برند ULKA ایتالیا استفاده شده است  . کالسکه مبل شوی ها فلزی ، با رنگ پودری میباشند و چرخ های جلو در سری Pro دو بلبرینگ میباشند. جدا کننده آب مبل شوی های سری PRO زرد میباشند .

4 – سوییپر :

سوییپر یکی دیگر از تجهیزات نظافت صنعتی است که ابزاری خودکار است. مانند جارو برقی های کلاسیک ، زباله و گرد و غبار و آشغال های سطح خیابان ها را تمیز می کند. بسته به نوع زباله که شما نیاز به تمیز کردن دارید ، موهای برس سوییپر باید متفاوت باشد. برس نر یا سخت ، متراکم یا …

سیستم هدایت مختلفی در این نوع ماشین های نظافتی وجود دارد: هدایت دستی و یا سوار شدن بر روی دستگاه . به عنوان مثال ، برای سطوح کوچکتر از 200 متر مربع ، باید یک سوییپر دستی صنعتی را انتخاب کنید. برای سطوح 1000 متر مربع یا بیشتر ، یک سوییپر صنعتی ، دارای سیستم حرکت رو به جلو باشد و سوییپر خودرویی فقط برای سطوح بسیار بزرگ بیش از 2000 متر مربع مفید است.

 

5- دستگاه شستشو با فشار بالا ( جت واتر )

جت واتر تکی دیگر از تجهیزات نظافت صنعتی است که استفاده از دستگاه های واتر جت و شستشوی فشار قوی به سطحی که باید تمیز شود بستگی دارد. این تجهیزات نظافتی امکان تمیز کردن دیواره ها در انبارها و محیط بیرونی ، جدول ها و بدنه خودرو را فراهم می کند .

 

زمان بندی نظافت توسط دستگاه نظافت صنعتی

بعد از انتخاب دستگاه و تجهیزات مناسب جهت نظافت محیط دومین قدم زمانبندی نظافت می باشد . در مراکز صنعتی بزرگ و کارخانجات زمانبدی سشتشو و نظافت از اهمیت بالایی برخوردار است لذا جهت حل این مورد میتوان محل هایی که نیاز به شستشو و نظافت میباشند را لیست نمود و تاریخ و ساعت شستشوی محل را نیز ثبت نمود تا در کسری از دقیقه با مراجعه به لیست مربوط به نظافت ، محل هایی که نیاز به نظافت را دارند را شناسایی کرد و اقدام به تمیزکاری نمود .

برنامه نظافت محیط ها در کارخانجات با توجه به محل مورد نظر و میزان آلودگی میتواند از نظافت روزانه تا نظافت هفتگی متغییر باشد .

 

4 دیدگاه برای “تجهیزات نظافت صنعتی

  1. جلیل اکبری گفته:

    فقط میتونم بگم محصولات آنا رقیب سرسخت محصولات خارجی مشابه و حتی دستگاه های مونتاژی در داخل ایران هست . خیالتون از هر لحاظ راحته با خرید دستگاهاش

  2. زهرا گفته:

    خوشحالم که از جاروبرقی صنعتی آنا استفاده میکنم . بدون نگرانی از خرابی و اینکه نتونم قطعات یدکی رو پیدا کنم . دستتون دردنکنه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *